Monday, December 6, 2010

Ape KoraNg bUaT JiKA...

N3 NI DI AKAN MELEKAT SEBAB CIK JUE NAK TAHU PENDAPAT KORANG .....

izinkan cik jue bertanya sikit............
APE KORANG BUAT JIKA......

ambil anak kat taska pastu tubuh anak korang lebam2 bila tanya si anak jawab..
"ini kawan gigit tapi yang ni cikgu cubit~pastu ade lagi kat peha pun sama cikgu cubit gak..."
bukan saje lebam pecah darah sikit..kejadian hari rabu..pagi tadi lebam tak hilang lagi..ajak pi taska taknak....nanti cikgu marah.....pening tau dibuatnye..malam kejadian tubuh jadi panas pulak tu..cik hubby ade cakap cikgu beritahu dia kena gigit kat kawan dia....(sebab cik hubby yang ambil dia kat taska)..ape nak buat ye....malas nak tanye banyak nanti dia kata kita cerewet pulak....








10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

17 comments:

echa said... [Reply]

ank2 besar ni memang diorg x tipu... kena g tanya cikgu tu sendiri jue..takut nanti farisyah trauma plak x nak g skool.

amiey lee said... [Reply]

hishhh suka2 aja nk cubit...cik jue cba g tanya cikgu betul2 napa dia cubit..kekadang cikgu atau pengasuh ni slagi mak pak tak tanya depa depa dgn sukahati nak mencubit ni..kalau kta dh tanya nnti dia ada terMALU sikit

Jieda said... [Reply]

Anak saya pun pernah gak ada lebam tapi masa tu bila tanya kat anak,katanya kawan dia yang gigit.Esoknya masa gi taska tanya juga ngan tukang jaga,katanya pun memang ada sorang budak suka menggigit.Tu la.. nak tanya lebih2 kang,dibuatnya orang tu jaga anak kita sambil lewa susah juga kan.Rasanya lebih baik jue cakap kalau anak ni buat salah sikit,marah je tapi jangan sampai cubit or pukul.Saya masa hantar mula2 pun cakap camtu.

desperate mama said... [Reply]

buat report kat JKSM.... sebab taska mesti under diorang... suruh diorang buat spot cek....

dan, kalau nak lebih drastic... buat report polis.

desperate mama said... [Reply]

ups... sorry... JKM.. Jabatan Kebajikan Masyarakat...

Mama Zara said... [Reply]

mcm auni- dia lah tukang menggigit..huhu..tp apa lah budak umo x smpai 2 tahun tahu kan...

sepatutnya dorang lah pantau, jdg bg bebudak tu menggigit dan bercakar sesama sdiri-muka auni skang xde tempat licin dah...

calar sana sini :(

anak kita, kita potong kuku selalu, cukup alert bila kuku panjang. tp anak orang lain, mak bapak dia buat dek je..x pasal2 anak kita yg dpt tanda..

mamalieyna said... [Reply]

issh mcam serius je cik jue..ptt lakukan sesuatu, takkan nak biar camtu je..sian.. next apa pulak jadinya kt farisyah nnti..ishh sian anak2 la..

Cik Jue said... [Reply]

sebelum ni memang tahu cikgu kat taska dia garang..tapi tak pernah pulak farisyah ngadu cikgu cubit..tapi kali ni dia cakap cikgu cubit dia.

Sidratul Muntaha said... [Reply]

hmmm
klu dgn org perseorangan mungkin payah cik jue
aku dulu time setot duk dgn nenek yg jaj dia tu
siap bergaduh dgn laki makcik tu sebab bahasakan setot mcm2..
tapi skunk baik jer..
tpi klu nursery
mgm ler kena ckp n tnyer
klu aku peduli ape
dah kita bayo weih
siap dgn ot depa lagi kan?kan?!
klu budak2 gaduh tu aku lumrah
ni cikgu dia pukul!
ape kes?!
boleh report polis weih klu gitu..
aku bukan nak jdi btu api tpi ape salah sgt budak2 smpai nak dipukul?!
dlm paper cina 2 ari lepas,cikgu taska tu solotep mulut budak2 yg bising tu dgn ikat sekali tgn dgn solotep tu
siap jdi kes polis.
giler ape?
tpi aku rasa ko gi tnyer elok2.
nursery ni kejenya pakai lepas jer.
lagi satu,ade lesen tak nursery tu?
silap2 yg jaga tu pun takde early education punya cert.

Cik Jue said... [Reply]

SIDRATUL:betul gak ckp ayu tue..ingat ari isnion ni nak tanye jugaklah cikgu..yelah memanglah kalau anak jue ni nakal,jue tak kisah kalau ia nak marah tapi kalau dah lebam ni rasa geram pulak..

Mrs.Imran said... [Reply]

kat bawah nih kena susun ayat betul2 jue...kang anak kita dibiarnya....byk dah yg berlaku...hang tanya farisya nama cikgu yg cubit dia...

Cik Jue said... [Reply]

mr imran:tulah pening aku..mintak spa tak dapat nak tukar sekolah tahun depan nak pindah susah pulak...aku pun ade dgr kalau kita cerewet sgt nanti dia tak ambil tahu pulak pasal anak kita....

honeyvsbee said... [Reply]

hurm kena jugak pergi tanya...mana boleh macam tu,diorang kena bertanggungjawab atas setiap tindakkan diorang

Anne said... [Reply]

hi.. nak bagi pendapat sikit sikit (^^o). Taska tu ramai budak-budak ke? Bagi mom kalau kes kena gigit dan cubit tu cik Jue kena tanya juga dengan cikgu kat sana tu.Apa kejadian sebenarnya.. Tak boleh diam dan biarkan.Apa lagi kalau selalu berlaku. Kita sebagai ibu bapa ada hak nak tanya. Yalah untuk keselamatan anak kita juga.

hudahazwani said... [Reply]

salam..huda jalan2 terjah petang kat sini..huda follow blog yerr ^^,

nice blog...lembut jer...suker2! ^^,


http://hudahazwani.blogspot.com/

Yan said... [Reply]

x salah tanye.... pasal itu anak kita... juz tanye ape yg terjadi.. mungkin anak kite nakal ke... kite tak taukan.. so tanye & dengar je penjelasan dia..
sbg mak bapak.. kite berhak tau..

haszuraidah ishak said... [Reply]

better cik jue tny..bukan cerewet, tapi prihatin..nak2 lagi bekas cubitan sampai pecah darah..uiss..cam terlebih kuat je tu..

New entri :Maila Vote Saya..^_*

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa