Wednesday, November 24, 2010

Kalaulah Cik Jue di tempatnye...

morning kawan2..ari ni lewat sikit ye....bukan ape tadi ade hal..semalam pulak tak sempat nak buat N3 kasi auto ini hari....hehehe...
semalam ade dua kisah sedih telah berlaku dan buat hati cik jue rasa betul sedih....dan terpikir kalaulah Cik Jue ditempat mereka adekah mampu cik jue menghadapi semua duagaan ini...
cerita pertama:-----
semalam seorang staf kat JPA dan juga kawan blogger aishah-kenanganterindah telah meninggal dunia..walaupun cik jue tak berapa kenal ngan arwah akak aisyah tapi cik jue pernahlah berborak dengannye sebab anaknye yang nombor tiga tu kawan farisyah kat taska..yang cik jue bertambah2 sedihnya arwah telah meninggalkan 6 oarang anak yang masih kecil dan yang paling bongsu ialah KEMBAR 3..semalam cik jue duk belek2 kat FB..ramailah buat ucapkan salam takziah tapi ade sorang tu kasi tahu 
"TAK TAHAN AKU TENGOK ANAK2 ARWAH TERUTAMA YANG KEMBAR TUE ASYIK NANGIS CARI MAK DIA"
entahlah tak tahu bagaimana si anak2nye bila kehilangan si ibu...perit betul dugaan buat si ayahnye..
MOGA ALLAH MENCUCURI ROH ARWAH KAK AISYAH DAN MELETAKKANNYE DILANGAN ORANG2 YANG BER IMAN....AMINNNNNNN

cerita kedua lak...... 
cik jue suka baca blogger si mama ini sebab cara cerita dia ngan cik hubby dia memang best..cakap pasal2 rindu2 duduk jauh..pastu umah dia yang comel lotel sebab di deco ala2 macam english ..peeee memang cun...tapi semalam tersentuh pulak hati baca kisahnye yang merindui si anaknye yang telah dipisahkan oleh ex husbandnye....semalam cik jue memang bengang gile masa baca kisahnye..cik jue usaha godek blognye untuk mencari cerita sebenar dan akhirnye..cik jue kalah air mata cik jue tumpah bersama2 kisah di blog kawan kita nie...
entahlah bagi cik jue tindakkan ex nye itu amat tidak berhati perut..tak wajar bagi seorang bapa memisahkan anak dengan seorang ibu yang amat menyayangi anaknye..yang buat cik jue lagi bengang si ibu nak jumpa anak sendiri pun susah bagaimana perasaan seorang ibu anak yang dikandung selama 9 bulan tue dipisahkan begitu sahaja....cik jue betul tersentap dengan ape yang terjadi kat si ibu...balik umah kasi cik hubby baca kisahnye terdiam cik hubby.....pastu dia cakap 
"KITA DOAKAN MOGA AKAK NI BERBAHAGIA DENGAN KEHIDUPAN BARUNYE SERTA SUATU HARI NANTI ANAKNYE PASTI AKAN PULANG KEPANGKUAN IBU"

entahlah cik jue rasa betul2 tersentuh dengan kisah2 yang berlaku semalam..dan terfikir...
"TABAHKAH CIK JUE KALAU IA TERJADI KEPADA CIK JUE"

buat family arwah kak aisyah...salam takziah dari jue sekelurga 
dan 
buat ibu yang merindui anaknye...moga terus tabah menjalani hari2 mendatang dan insyallah kebahagian akan menjadi hak milik mama selamaya..ia pasti akan pulang kepangkuan mu..dan moga terus happy dengan si dia yang amat menyayangimu....



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

13 comments:

mamasue said... [Reply]

owhhh...siannya...mamasue baru baca n3 cik jue pun ada terasa kesedihan tu,blom mengalami yg mcm cik jue alami lg...blh tak nk share blog si ibu tu?

zue @ annaleeya said... [Reply]

akak pon tak snggup pk klu kita kt tmpat diaorg kan??? sedeyyyy...

Ogy said... [Reply]

i can't help myself from crying..when reading this....tq cik jue for sharing ur thought....semoga Allah bg kekuatan berlipat ganda pd mama itu utk teruskan kehidupannya...

Mama Zara said... [Reply]

ya allah...sedihnya bila mengenangkan kembar tu.. :(


p/s: kenal x sapa mama zara ni...kecik dunia ni rupanya :)

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said... [Reply]

Al fatihah untuk arwah semoha ditempat dikalangan orang2 beriman amin

Cik Jue said... [Reply]

mama zara:kenal sangat...hahahaha

MamaYatie said... [Reply]

a'ah cik jue kan, tak leh imagine kalo kita ditempat dia..sedey lah..

Mama Kembar said... [Reply]

sedih sgt kan.. sian pk kan anak anak arwah yg masih kecil. mama terbayang kalau jadi kat diri sendiri camna laa hubby nak jaga anak anak... rasa terkilan skit pun ada sbb tak sempat nak kenal arwah dgn lebih rapat, padahal kitorang duduk agak berdekatan... kini hanya mampu sedekahkan Al-Fatihah saja untuknya.

ttg mama yg dipisahkan drpd anaknya, rasanya tau sapa sbb pernah baca blog dia... kalau mama di tempat dia, tak tahulah kuat ke tidak untuk hadapinya...

'NuReeN' said... [Reply]

kesianyerr... takziah buat keluarga kak aisyah.. anak nureen yg tgh demam skrg ni pon dah nureen x sanggup tgk dia dlm keadaan x sedap bdn, bayangkan anak yg kehilangan ibu, yg masih belum mengenal pulak tu..

hhhmmm nureen pon belum tentu setabah ibu tue.. kakak nureen sendiri senasib mcm kakak tu cuma bezanya bkn ex-asben yg pisahkan anak & mak tp ex FIL dia.. geram tol..

akak, nureen nak jemput ambil tag k
http://nureenasir.blogspot.com/2010/11/little-fingers-persanal-calendar.html
tq

Cik Jue said... [Reply]

entahlah manusia sekarang kadr zalim sesama sendiri

haszuraidah ishak said... [Reply]

al fatihah..semoga rohnya dicucuri rahmat & salam takziah buat keluarga allahyarhamah..

dan semoga kakak tu dapat berjumpa semula dengan anaknya..awww takleh nak imagine..huhuhu

ch@ said... [Reply]

errr... sob-sob-sob... isk-isk... (sambil mengelap air mata) taktau nak komen macam mana, sedih dgn dua2 cerita. smg kita tabah melaluinya bersama-sama.

Cik Jue said... [Reply]

cah dan has:kita hanya melihat dan membaca tapi mereka yang menghadapi hanya mampu mengesap air mata yang tumpah

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa