Monday, October 11, 2010

.....KeNapa Jadi BeGiNi....

Kadang Cik Jue duk pikir sorang2 nape jadi macam gini...cikjue tak tahu mana silapnye..tapi inilah yang harus kami terima..buat cik jue n cik hubby....
ari isnin 04/10/2010....cik jue n hubby pergi hospital nak ambil keputusan farisyah pasal dia sawan ari tu....NyawaKu Hampir MeLayan

appointment farisyah pukul 8.00 pagi tapi kami tunggu lama..dalam pukul 11.00 baru doktor panggil kami...jumpe dengan doktor pakar "DR RAJA AIMEE"...sebab dah lama sangat farisyah mulanya dah naik bosan...
 farisyah biasalah....ceria tegur doktor ...masuk je doktor tanya
"camana dah ok ke blum"
alhamdulilah lepas ari tu dah tak de ape2 cuma kadang dia sakit perut"
"farisyah tak boleh lambat makan ..jadi u all kena pastuikan farisyah selalu makan...jangan biarkan dia berlapar"
kami diam aje nak tahu ape yang doktor kata...
"mengikut ujian darah yang kami buat farisyah ade problum sikit...ia di panggil "HYPOGLYCAEMIA" di mana kadar gula dlm darah tidak boleh menurun jika menurun dia boleh pengsan dan sawan...dan boleh membawa  ****"
luruh hati kami berdua...tapi doktor kata ia tidaklah serius cuma kena pastikan dia berada dalam keaadan sihat.tapi jika farisyah nampak lain kena terus kasi benda yang boleh memberi tenaga untuknye..namun keputusan itu masih belum muktamad lagi sebab masih banyak ujian darah yang perlu diambil bagi memastikan tiada penyakit lain...tapi yang paling tak syok dan membuatkan hati cik jue n cik hubby bertambah risau ialah...

tahun depan doktor nak buat MRI kat farisyah ...scan otok  sebab HYPOGLYCAEMIA ni..boleh berpunca dari kecacatan dari otak terutama kadar hormon membesarnye...tapi cik jue tengok farisyah ok je..dari lahir sampai sekarang berat badan dan ketinggian farisyah naik macam biasa..(maksudnye..tidak turun atau naik secara mendadak) 
entahlah makin cik jue n hubby pikir makin semak rasa dada kami ni..tapi nilah yang kami kena pikir sekarang nie....tak boleh nak elakkan....
.......YA ALLAH kami redha dengan ape yang telah KAU tentukan kepada kami... 
sekarang kemana saja cik jue pergi dalam beg mesti ade...

  1.  Blood Glucose machine 
  2. Surat Doktor (1 untuk cik jue n 1 utk cik hubby)
  3. Hypo Kit
  • Air Glucose (bawak aje sekarang gantikan air masak sekarang)
  • Biskut Tiger
  • Madu...(ini klu dah teruk sangat)
  • buku nota kecik
tapi satu yang amat merisaukan cik jue n cik hubby kalau tiba2 farisyah drop kat TAska ..macamnana?kalau bersama2 kami takpelah kami tahu...sekarang sebelum hantar ke TASKA...wajib kami pastikan farisyah makan makanan berat..

appointment seterusnye bulan 3..Harap farisyah Dah Tak Drop Lagi...Satu perMintaan cik Jue Buat KAwan2 Semua..Doakan Yang TerBaik buat Farisyah....
  

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

7 comments:

echa said... [Reply]

jue,

aku doakan semoga farisyah sihat seperti sediakala.....amin

Cik Jue said... [Reply]

bal:itulah yang aku dan poji harap2kan..aminnnn

chekna said... [Reply]

salam, semoga cik jue & hubby tabah dalam menghadapi ujian yang satu ni..... pada farisyah, moga cepat2 sihat ye....

cha said... [Reply]

insya-Allah tiada apa-apa, semoga farisyah sihat seperti biasa.

terkejut kita, ingat siapa cha dlm entry akak niii... hehe.

mama rifQy said... [Reply]

kesiannya kat farisyah kak!hypoglycemia..kurang glucose in blood!hurmm..

minum air glucose..

ayu said... [Reply]

kak jue.. sabar la ye.. insyaallah nt farisyah sihat spt sediakla... amin..

[-suziey-] said... [Reply]

ouh no..xdpt bygkan klu dia drop kt taska..nauzubillah..xleh pk..klu kita cari alternatif hntr kt mak sdiri or MIL yg jaga..sbb kes farisya ni mmg kena full monitoring..jgn sbb kelalaian taska nnti risiko pada nyawa dia..yaAllah xdpt nk byg..smga uall tabah ok..dugaan Allah..

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa