Wednesday, August 11, 2010

NyaWaku HAmPir MeLayan..

inilah kisah N3 anak dara aku...anak dara yang sihat segar bugar tiba2 sakit...bermula ceritanye..
Ari AhAd Farisyha bangun tidur dalam pukul 9.00 pagi..biasalah bangun2 terus bagi senyumman paling cun buat ibu dia...TIba2...
     "IBU CHA SAKIT PERUT"
     "YE KE CHA LAPAR KE"
     "TAK...CHA SAKIT PERUT JE"..aku pun ambil minyak ubat sapu kat perut dia..pastu
      "IBU....CHA NAK MUNTAH"...dia muntah air liur aje.....aku tengok dia memang tak bermaya masa tu...
       "IBU ....CHA NAK TIDUR".....pastu dia pun tidur atas sofa kat tepi aku..masa tu aku duk layan TV....

Dalm Pukul 11.20 pagi ..tiba2 farisyah seperti orang mengigau..aku panggil cik hubby ..cik hubby keluar terus ambil farisyah ....aku dengan nafasnye seperti orang tercekit sesuatu..masa tu mata dia dah bulat tak berkelip langsung..dalam mulut dia penuh air liur tapi tak melelah..cik hubby dukung dia ingatkan dia nak muntah..aku terus panggil nama dia tapi tak de respon..aku cubit dia aku tampar dia tapi masih tak de respon....persaaan masa tu hanya tuhan je tahu kami ambil keputusan terus bawa dia ke hospital putrajaya...walaupun rumah kami dekat dengan hospital tapi kami rasa mcm jauh sangat maklumlah PUTRAJAYA kan banyak Traffic light..semua cik hubby redah....bawak kereta macam tak pijak kat jalan...dalam kete aku terus panggil dia tapi masih tak de respon.....
sampai kat hospital terus bawak ke EMERGENCY ..aku terus letak atas tilam..doktor panggil dia tapi tak de respon..doktor masuk wayar dalam mulut untuk keluarkan air liur...doktor tekan2 dada dia..pastu air liur dikeluarkan terus dia tarik..(SAWAN)..masa tu aku menangis..cik hubby balik rumah ambul ic n pakai  baju(tak sempat nak capai baju terus pergi hospital)...doktor suruh aku tnggu kat luar...aku menangis kat luar sorang2 aku telefon mak aku...sementara tunggu cik hubby datang....bila nampak cik hubby aku terpa kat dia..masa tu dia pun suah hati..muka dia nampak risau sangat..kadang2 aku lihat ade air mata yang mengalir...
kami tunggu dia luar dengan penuh sabar (SABARKAH KAMI KETIKA ITU)dalam ukul 1.00 tghari barulah kami dipanggil untuk masuk....masa tu farisyah dah sedar tapi dalam keadaan yang mamai..kami panggil nama dia tapi dia tak jawab ..yang ditahu masa tu menangis....
Doktor datang terang kat kami..farisyah jadi macam tu sebab HYPO....tak de gula dalam darah..yang peliknya farisyah makan macam biasae aje ari sabtu...doktor ingat farisyah tak makan...pening kami pikirkan kat mana salahnye....mungkin sudah nasib farisyah..
Farisyah terpaksa di tahan untuk memastikan gula dalam darahnye kembali normal....sampai kat wad doktor datang chek lagi....dalam pukul 2.30 farisyah bangun..masa tu ade bubur terus diamakan bubur tu...nampak sangat macam lapar...
farisyah kena tahan sampai hari ini,alhamdulilah semuanye ok..tapi kesian farisyah kena mabil darah sampai 3 botol satu botol tu dlm 20 ml kot...keputusannye kami kena datang balik 4/10/2010 nie..moga semuanya ok...

untuk pengetahuan korang kurang gula dalam darah ni biasa tidak terjadi pada kanak2..tapi kau tak tahu mana silapnye bende ni jadi kat farisyah.. jenuh jugaklah aku di soal siasat oleh para doktor di HOSPITAL PUTAAJAYA....apapun terima kasih buat semua kakitangan hospital yangtrelibat terutama kakitangan hospital dan doktor kat wad 2c layanan anda buat kami adelah terbaik...

PS:// (buat teman2 yang tahu tentang Kekurangan gula dalam Badan..sudi2lah berkongsi dengan saya..saya amat memerlukkan info dari teman2 semua)

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

5 comments:

[-suziey-] said... [Reply]

sebak..bergenang mata baca story ni..yaAllah.klu kita pn mmg rasa nk mtercabut nyaawa..panik yg amat..

Sidratul Muntaha said... [Reply]

aku baru berpelunag baca netry ni cik jue..
tak boleh tahan airmata ni bile anak kita dah terkulai..

Ya ALya said... [Reply]

sedih ya baca...harap2 cik jue bersabar n ya pun tak tahu sangat pasal sakit ni....

MamaRifqy said... [Reply]

SUBHANALLAH..NA baru terbace cikjue..sedey sangat bace kisah ni

amiey lee said... [Reply]

cik jue harap tabah ye..setiap duagaan dri Allah tanda Allah syangkan kta

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa