Sunday, January 3, 2010

Weekend Aku....


Masuk Minggu ini Dah 3 Minggu cuti Ari Jumaat Jadi Setiap minggu aku cuti 3 hari.Minggu ni aku takde planing nak pi mana2,mula2 ingat planing nak pi PD tapi entahlah macam malas pulak so tak jadi le..
HARI JUMAAT
bangun pagi buat breakfeast nasi goreng lepas tu kita orang kemas satu rumah..thank buat hubby aku sebab sudi tolong dia cuci semua kipas kat umah...aku sapu lantai n kemas semua habuk2 kat atas almari n hubby aku tolong mop lantai (gambar tak de sebab lupa nak ambil) lepas tu hubby aku pi solat jumaat..aku tak masak tengahari sebab kitaorang  nak pergi cari barang farisyah untuk pergi ke sekolah baru.
HARI SABTU
lepak kat umah aje tak pi jalan mana2,pagi aku buat lemping (percubaan pertama) n sambal sadin masuk tengahari aku masak lauk kegemaran farisyah sup ayam + sambal sotong + ayam goreng.Farisyah makan nasi sambil tengok cerita wordepets lepas habis nasi n cerita terus tidur sampai petang so kami tak pi jalan mana2 le....malam pulak tengok tv aje...
HARI AHAD
aku tak buat sarapan,aku tidur balik selepas solat subuh (mata ngantuk sangat) sedar2 aje dah pukul 10.30 hubby aku kejut,terus mandi,farisyah pun baru bangun masuk dapur semua lauk ade dalam sink rupanya2 hubby aku pi pasar (kesian dia,isteri tidur laki pi pasar) jadi aku masak awallah sikit menu aku hari ni semua seafood sambal kupang (percubaan pertama resepi dalam internet) + kerang rebus + terung goreng kicap + telur dadar untuk farisyah, lepas makan kita orang pi JLn Tar cuci mata kat soga (beli tali pinggan n pentis baru kat farisyah) n lepas tu panjangkan kaki pi GIANT  KIRARA beli barang dapur sikit,makan malam kami ialah burger n kentang goreng....lepas ni aku nak iRon baju untuk pakai pi kerja n kemas baju farisyah untuk pi taska esok....
inilah cerita hujung minggu aku....

lauk yang aku masak ari ni sambak kupang + terung masak kicap + kerang rebus + telur dadar


farisyah sempat posing tunggu nak makan nasi dengan ayah



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

5 comments:

anie said... [Reply]

aku ingat kan ayam masak kicap rupanya terung...mak da macam ayam

anaklaut said... [Reply]

salam....


suami mithali mcm tu lah...rajin..

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said... [Reply]

ee...seronoknyeee live suami isteri nii....kte duduk jauh jauh..xleh nak buat rutin2 camtu...semoga bahagia slaluuu...

ANNA said... [Reply]

TIME KASIH SEMUA...

echa said... [Reply]

wei menu tu mai darpd mana ahhh.....

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa